Max Verstappen priznava - Lani nisem želel voziti dirkalnika za leto 2026 v simulatorju - Nostalgija
Lani nisem želel voziti dirkalnika za leto 2026 v simulatorju
Max Verstappen priznava
Lani nisem želel voziti dirkalnika za leto 2026 v simulatorju
14.02.2026 07:03

Ker mu nova pravila niso všeč, Max Verstappen že lani ni hotel testirati novega dirkalnika v simulatorju.

Bojan Vrbnjak HB Press

Max Verstappen ni navdušen nad novimi pravili Formule 1, kar je jasno povedal v četrtek zvečer po drugem testnem dnevu v Bahrajnu. Nizozemec je nova pravila označil za »anti-dirkanje« in »Formulo E na steroidih«. Pri tem pa tudi ni edini, je pa najbolj oster.

Na srečanju z nizozemskimi mediji je šel še korak dlje in razkril, da je bil dirkalnik tako neprijeten za vožnjo, da je lani Red Bullu povedal, da ne želi nadaljevati s testiranjem dirkalnika za leto 2026 v simulatorju.

»Občutek v resničnem življenju je enak kot v simulatorju. Včasih se nekatere stvari v simulatorju zdijo nekoliko boljše ali slabše, toda tokrat je bilo dejansko enako. Moram reči, da so pri Red Bullu to zelo hitro uredili in simulator popolnoma prilagodili. Zato sem zelo kmalu vedel, da mi v njem ne bo treba preživeti preveč časa!«

»Lani sem na neki točki zavestno rekel, da ne želim več voziti v simulatorju. V primerjavi z lanskim letom se mi je zdelo tako slabo, da sem pomislil: Veš kaj, v simulatorju se bom osredotočil na lanski dirkalnik, za ostalo pa bomo poskrbeli letos. To preprosto ni dobro.«

Ko so ga opozorili, da mu tudi lanski Ground-Effect dirkalniki občasno niso bili všeč, Verstappen odgovori: »Da, ampak to je bilo še vedno desetkrat bolje kot tole.« V sedanji Formuli 1 je veliko stvari, ki mu niso všeč: »Najprej je na ravnih odsekih zelo neučinkovita poraba energije. Na tej progi to ni preveč hudo, vendar bomo prišli tudi na steze, kjer bo to prava drama.«

Red Bullov dirkač, ki se navdušuje tudi nad drugimi dirkaškimi serijami (WEC, GT,..), torej ni preveč zaskrbljen za svojo prihodnost. V Bahrajnu je dejal, da se s tem, kar imajo sedaj, ne vidi dolgo v F1, nakar mu je lanski tekmec za naslov prvaka Lando Norris namenil zbadljivo pripombo, češ, potem se naj upokoji. Drugače pa bi lahko to bilo za FIA-o in Formulo 1, ki bi lahko izgubili zelo pomembnega član

»Mislim, da se morda niso zavedali, kako hudo bo, ampak bomo videli. Kot sem že rekel, ta steza ni preveč huda. Ko pridemo v Melbourne, bomo šele videli, kako močno je treba na ravnini umakniti nogo s plina.« Na koncu še Max doda: »Da, seveda bo kar nekaj ljudi, ki ne bodo zadovoljni z mojimi današnjimi komentarji. A na koncu zame to ni pomembno. Pravil nisem ustvaril jaz, zato mi ne bi smeli zameriti za nekaj, česar nisem ustvaril.«

Za dodajanje komentarjev morate biti prijavljeni.
kimikaze14.02.2026 08:49
Se povsem strinjam. Mislim da je F1 s temi novimi pravili zavila v povsem napačno smer. Pa ne zaradi občutkov, katere imajo dirkači med samo vožnjo. Tudi dirkalniki izgledajo bolj atraktivno na stezi se mi zdi. Bolj gre za to, da bo moral dirkač sedaj še veliko bolj kot prej voziti po nekih zakonitostih efektivnega(učinkovitega) upravljanja, katera bodo imeli dirkalniki z novimi pravili in temu še bolj prilagajati svojo vožnjo. Pri tem pa je vedno manj pomembna surova hitrost dirkača, saj vedno večji odstotek časa tako ali tako ne more voziti maksimalno kot bi želel. Saj s tega vidika se je v neki meri potrebno v vsaki dirkalni seriji nekoliko prilagoditi pravilom, delovnem stroju in učinkovitem upravljanju, vendar F1 v tem postaja ekstrem ki uničuje bistvo. Bistvo dirkalnega športa pa nikoli ni bilo tako podobno strategiji šaha, kot bo sedaj z novimi pravili. Sedaj bo moral dirkač še veliko bolj kot prej cel čas razmišljati v naprej in strateško voziti. Ohranjati gume, ohranjati energijo in učinkovito porabljati energijo, kako zavirati, da bo učinkovito za celoten sistem, kako prestavljati, da bo učinkovit za celoten sistem, medtem pa še ugotavljati kako strateško pretentati nasprotnika. Skratka fokus dirkača prehaja čisto nekam drugam kjer bi po moje moral biti.
cosword9914.02.2026 09:15
Tud jest se strinjam da te mašine niso nč kar naj bi f1 blila. Naj boj da ji na števce namontirajo še indikatorje (kot v civilnih avtih) za ekonomično vožnjo gdaj treba šaltat navzgor,...... Kr neki
macolar14.02.2026 09:34
To že imajo kar nekaj časa, že Vettel ko je še vozil za RedBull je v TopGearovi oddaji povedal da dobiva zvočne signale kdaj prestavljat.
duss14.02.2026 09:53
Še en korak bližje vzdržljivostnem dirkanju. Super, da lahko proizvajalci to znanje prenesejo v avto industrijo. Vendar to ni DNK formule.
serpent14.02.2026 11:04
Fomula 1 pač ni endurance racing; ne vem kaj FIA-i ni jasno - vrnite V10, brez hibridizacije na regeneracije, in naj se vozi na polno, pristno in surovo. S CO2 pa se naj špara pri transportu, logistiki, itn....
ASUSfan14.02.2026 12:24
@serpent... Kaj pa ce bi dali ekipam na voljo opcije? V10, V8, V6t, regeneracija ja/ne, MGU-H ja/ne? Najverjetneje ne bi videli enega V10, ce pa bi, pa bi koncal 5 krogov zadaj, vsaj brez pravil, ki bi prepovedovala boljse/mocnejse resitve.
kimikaze14.02.2026 12:50
Ma kakšne opcije. Načeloma ni važno kakšen motor je oziroma celoten pogonski sklop, samo da ga lahko ženeš 100% celotno dirko, brez kalkuliranja in da je dirkač tisti faktor, ki postavlja mejo. Škoda, ker z aerodinamiko, dimenzijami in težo so šli vsaj malo v pravo smer, sedaj bodo pa s tem "eko" pogonskim sklopom vse zafrknili. Očitno bo F1 postala " battery manager simulator" https://www.youtube.com/shorts/O7kgsjuZ0iU
macolar14.02.2026 14:32
Mislim da bo na momente prav žalostno gledat če bodo prehitevanja na stezi le iz naslova ko bo dirkaču spredaj zmanjkalo električne pomoči. Očitno bo nova generacija še bolj socialna in bodo skozi dirko še bolj šparali. Kaj sploh razmišljajo v vodstvu športa... Počakajmo na prvo dirko, takrat bo že veliko jasnega.
jurica.kocina14.02.2026 14:38
mah mislim, da proizvajalci še niso uspeli naštudirati teh motorjev, ko bodo enkrat razumeli kako imeti na voljo vedno 100% moč, takrat pa bodo čisto ok. bi si pa vsi želeli V10 motorje ampak ne odločamo mi...
ASUSfan14.02.2026 17:54
Problem je, ker so danes motorji tako kompleksni in dragi, da si razen najvecjih ekip vecina ne more spogat, da bi ponucali 50+ pogonskih enot na sezono. Ja, saj je tudi stvar glede bencina, elektrike in to spranje je malo mimo... Ampak jaz osebno bi raje videl kako bi izgledal pokonski sklop 2014-2025, brez omejitev za bencin, stevila enot... Enak sistem, ampak ga lahko terajo do skrajnosti, kot so jih sredi 80ih. Saj tisto so tudi bili 1.5L turbo mlincki, pa so v quali nastavitvah razvili prek 1000 konjev. Zdaj si pa predstavljaj modernizirano BMW M14 masino, z MGU-H, ki ti prakticno eliminira turbo-lag in podobno.
soling14.02.2026 22:45
Napredek tehnologije me tolimo ne moti. Moti pa me, ker imajo dirkači non-stop limitirane zadeve. Naj natačijo boolid po mili volji, naj ne bo omejitev z izbiro gum. Saj samo razporejajo neko porabo, obrabo, namesto, da bi vozili na polno. Tukaj se stvari bistveno razlikujejo od nostalgićnih časov, kjer pa je največkrat ponagajala vzdržljivost. Vendar vozniki so tišćali na polno. Zdaj pa se bodo ukvarjali še zrekuperacijo.
© Copyright 1999-2023 Avtomanija